FANDOM

Poniżej znajduje się lista polskich wersji gry Monopoly:

  • Monopoly Standard - Na planszy znajdują się popularne ulice Warszawy. Pierwsze wydanie: 1992 rok.
  • Monopoly Polska - Na planszy znajdują się 22 polskie miasta, które uzyskały największą liczbę głosów w internetowym głosowaniu. Są to: Białystok, Gorzów Wielkopolski, Poznań, Gdynia, Kraków, Kalisz, Wrocław, Piotrków Trybunalski, Tarnów, Bydgoszcz, Zielona Góra, Szczecin, Elbląg, Chojnice, Łódź, Rybnik, Toruń, Katowice, Lublin oraz Warszawa. Gra dostępna jest w sprzedaży od września 2011 roku.
  • Monopoly Kraków - Krakowska wersja gry, która swoją premierę miała 7 listopada 2015. Słuchacze Radia Kraków, poprzez głosowanie wytypowali najdroższe miejsce na planszy (wygrana: Zamek Królewski na Wawelu), natomiast czytelnicy Gazety Wyborczej - najtańsze (wygrana: Nowa Huta). Na planszy znalazły się takie miejsca jak: Bonarka City Center, Nowa Huta, Kościół Mariacki oraz inne zabytki, Radio Kraków, TAURON Kraków Arena, Wodociągi Krakowskie, MPK czy Akademia Górniczo-Hutnicza.
  • Monopoly Recykling w Sosnowcu - To pierwsza edycja gry poświęcona tematyce ekologii. Po raz pierwszy nie budujemy domów i hoteli, a sadzimy i pielęgnujemy sosny (nawiązujące do nazwy miasta - Sosnowiec).
  • Monopoly Toruń - Gra trafiła do sklepów jesienią 2017 roku.